vineri, 8 iulie 2016

Parintele Ieremia de la Putna : "... sa-nvatam sa ne apropiem de Maica Domnului ca niste copii, pentru ca noi STIM sa fim copii ... ! "



Oare ... ? STIM noi oare, sa fim copii ...cat timp nici macar parinti buni nu stim sa fim ... ?


Adevărat zic vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un copil, nu va intra în ea.
Matei, 10,15

Spunea Parintele Arsenie Papacioc, ca un pacatos i-a cerut Maicii Domnului:
- Maica, arata-te a-mi fi mama! Si Maica Domnului i-a raspuns:
“Arata-te a-mi fi fiu”


 


Min 141:00 Cum inveti sa fii copil al lui Dumnezeu

… deci, asta … faceti efortul asta de a va aseza, cum v-am spus la : “Atata-te a-mi fi fiu ...  ” ... cata bogatie de viata si de solutii numai in acest cuvant scurt: “Atata-te a-mi fi fiu ... ”


… pai, fiu este ala care face nu stiu cate … ! da vine la mama … ! si, mama  … c-am vazut  … aaah, hai sa va zic, de ce, ce mi-a mai dat incredere la treaba asta, c-am vazut odata (bine, de cateva ori … ) da odata mi-a ramas in minte, cand se-ntampla exact cum v-am zis, adica, pruncu facuse pe el, bineinteles, si mama, il schimba. Numa … diferenta era ca eram si io acolo… in camera aia … !
… s-a umplut camera de-un miros…  extraordinar de greu … Dar eu, departe fiind (adica, … destul de safe, asa, adica nu… ) da tot era, era miros … insuportabil, dar …. !
- Dar… !  Observam spectacolul … era un spectacol care se desfasura acolo…  mama il schimba…  pa … asta ! Mirosea crunt, bineinteles, dar – ei – nu aveau treaba cu mirosul … !  … Deci, ala zambea … de parca facuse nu stiu ce  … in culmea fericirii, si mama il manca din priviri !
"mama, ce-ai facut … !"  nu stiu ce facea ea acolo (mama face de obicei, poate voi stiti mai bine … ) In orice caz… Si, am vazut ca nu se scarbea… deloc, … mama… (de ce ma scarbeam io … ) Si, atuncea, am capatat multa incredere aicea … Si, am vazut si-n Evanghelii, dragii mei – de-aicea, ca sa fie parabola intre “copil” – si discutia serioasa: In Evanghelie, desfranata, da ? la picioarele Mantuitorului: io spun: ca ea putea sufleteste ! raspandea o mireasca urata… de desfranare …  adica, “caca” bine, adica,  … toata … 

Dar, totusi, Mantuitorul nu s-a scarbit de ea, … Observati … ? stiti asta, da … ? Sunteti de acord cu mine ca nu s-a scarbit de ea… 
… Si, atunci, am avut incredere sa spun asta: ca, daca eu ma scarbesc de pacatele mele, Dumnezeu nu se scarbeste de mine …  !

Stii … ? Si, daca eu ma scarbesc de ale mele, Dumnezeu ma ia cum ia mama pe pruncu ala, care l-am vazut eu, nu-i spune nimic (niciodata nu spune Dumnezeu, decat daca esti impietrit la inima spune mai multe ) da daca te-ntorci cu pocainta, niciodata nu-ti spune ceva, nu-ti bate obrazu, sau: bai, de ce-ai facut-o … ! Niciodata ! Niciodata !
Chiar spunea maica asta din Grecia, ca Mantuitorul nu te-ntreaba niciodata, ba ! de ce-ai cazut !? ci:  … de ce nu te ridici … ?


Min 143:44

… Deci, asta este increderea pe care o am : Stiu ce-am facut, si nu e bine …  !
Si ma scarbesc, sau… mi-e rusine, asta e… s-o punem mai … mi-e rusine… !
Daca mie mi-e rusine, ma duc ca pruncu la Maica Domnului, ea ma ia, nu-i mai …  e … usor, aceasta privire de care spunea parintele, se rezolva… 



Min 144:00 Si, stiti cum se rezolva problemele noastre …?

… Si, stiti cum se rezolva problemele noastre … ? Vreti… “patimi”… ?! Hai, ce vreti voi  … ! Patimi ! Hai sa zicem …  "patimile"-astea ! Stiti cum se rezolva  ? Intrand, apropiindu-te de Maica Domnului, si-ncredintandu-i ei problema asta a ta.  

Adica…  de exemplu…  Dumnezeu n-are pretentii de la mine sa nu pacatuiesc: STIE ca nu pot.
FARA El – eu-n-am-cum-sa-nu-pacatuiesc ! Este firesc pentru omul cazut sa pacatuiasca! Nu-nseamna ca trebuie s-o facem…  !

Ce-i lipseste omului ? RELATIA CU EL. El ne-a zis ca: FARA MINE, nu puteti sa faceti nimic. Da ! Si cu el – da ! Pe mine nu ma mai preocupa sa nu pacatuiesc – ca nu pot – Si El, cum spune parintele, o sa lucreze in mine – inclusiv asta – sa ma vindece de patimi.



Min 145:11 ... Si noi STIM sa fim copiii ai Mamei …

La fel, Maica Domnului: ajung la ea, si nu-mi mai pun problema ce-am gresit, ca oricum sunt … in culpa …  oricum am gresit … inclusiv, am suparat-o … da-mi cer iertare … 

Intrebare: da de ce nu mergem la Mantuitorul …?

Raspuns: Nu, este ... e... diferenta specifica.... dar, eu vorbesc acum de Maica Domnului, … eu propun acest model al Maicii Domnului, pentru ca noua…  In primul rand, pentru ca asa a facut Dumnezeu lucrurile, asa spun sfintii: Ea este Mama noastra in Duh, ea se poarta ca o mama … SI NOI STIM sa fim copiii ai Mamei … STIM relatia cu Mama… Ne e usor … sa intram in relatia asta cu Mama … 
(… Bun … !)











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu