vineri, 3 ianuarie 2014

Progresism. "Isme". IDEOLOGII

"Idealul este o fiinta vie" - Parintele Arsenie Boca


poate ca idealul este cu totul altceva decat idelologia, dar eu am crezut o mare bucata de timp din viata mea intr-o "ideologie": progresismul.
credeam, eram crestina (un fel de crestina "odata cu revolutia" din 1989...), si nu gasisem niciun parinte duhovnic care sa ma ajute. odata, unul m-a si alungat cu furie, si-atunci, am avut de ales intre a-mi pastra credinta sau a nu o pastra. am ales s-o pastrez, dar sa fac "dupa capul meu"...

am facut si eu ce credeam mai bun. am uitat de rugaciune. am ramas sa cred in "bine", sub orice forma a lui. credeam ca omul se poate face mai bun, ergo, lupta pentru "bine" merita efortul vietii asteia
rodul bun al acestei lupte, trebuia sa fie castigul pe care-l trasmite fiecare om mai departe altor generatii (din neamul lui) si oamenilor tuturor.

lasand laoparte cata mandrie contine gandul asta (esti tu ala ales care poti sa te faci mai bun - nu, nu sunt, dar incerc, ce altceva mai bun sa fac in viata asta a mea... ?!), eu am crezut si am trait conform acestui ideal. nu-i rau, totusi, pt. ca la final nu pot sa spun prea multe lucruri rele despre mine - in relatie cu ceilalti

numai ca, problema cu idealul asta e ca nu e si suficient. adica : nu-ti ajunge ca sa-l iei cu tine si sa treci cu el in lumea cealalta. lucrurile bune pe care le faci (sau le descoperi), nu pot mantui pe nimeni -

let alone pe tine insuti.

abia daca schimba cu o centima fata lumii. poate -  nu stiu - poate ca e bine sa faci chiar si atat - daca nu poti altfel - dar cred ca nu ele aduc mantuirea si pacea adevarata

mantuirea si pacea mea in fata lui Dumnezeu sunt lucruri exclusiv personale; la fel de personale ca si moartea.
mantuirea si pacea nu le poti face decat pentru tine insuti si prin tine insuti.


nu prin altii; nu prin fapte bune; nu prin intermediari


poate - poate - poate ca singurul lucru pe care-l poti lua cu tine este iubirea. pentru ca iubirea de bine te-a facut sa alegi pana si aceasta faramitura de ideal: "sa faci binele" ....











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu