joi, 9 ianuarie 2014

Progresismul: ... De ce ? PENTRU CA POT !

Ioan Ianolide - Progresismul*


Am descoperit foarte tarziu ca ma traieste o "idee"gresita si ca eu nu-mi dadeam seama;
bineinteles, mi-am dat seama de asta cautandu-l pe Dumnezeu; altfel n-as fi stiut.
bineinteles, este o idee in care traieste toata lumea asta, in care respira, mananca si doarme. deci era imposibil sa nu ma traisaca si pe mine; Ioan Ianolide spune ca pana si oamenii bisericii o traiesc fara sa-si dea seama.

Cautandu-L pe Dumnezeu , am ajuns insa intr-un moment in care nu mai puteam sa-l caut pe Dumnezeu. Si-atunci m-am rastit la mine (cum ...?! nu poti ?! Tu poti orice !), si nici asa n-a mers, apoi, m-am deprimat (nu-s buna de nimic), apoi mi-am dat seama ca toata greutatea mea venea din faptul ca credeam cu tot sufletul "ca eu pot"...  Eu pot orice....


...credeam sincer in asta. era un fel de putere a mea. in final, nici nu-i rau sa crezi "in tine", asa ni se spune la televizor sa faci, ca sa supravietuiesti:  daca tu nu crezi "in tine", daca nu crezi ca "tu poti", atunci cine sa "poata" pentru tine ....?
(nici nu-i rau pentru secole de victimizare si de neputinta "in fata sortii crude". dar care-i diferenta intre neputinta si smerenie ? ... intreaba Parintele Arsenie Boca... )


Atotputernicul "eu pot" nu ma lasa insa sa vin in fata lui Dumnezeu.
"Atotputernicul eu" nu i se poate inchina lui Dumnezeu....
"Eu-ul plin de putere" nu i se poate inchina lui Dumnezeu, pentru ca puterea adunata in el nu-i puterea lumii lui Dumnezeu, este puterea adunata din lumea aceasta.

Am incercat sa inteleg de unde vine, totusi, fascinatia pentru "eu pot"; "eu pot" vine de la "eu pot sa fac astfel incat sa ocolesc durerea". sa scad durerea. sa o fac sa nu existe. Eu pot asta.

Durerea

... dar, atunci ... de unde-atata durere...? Daca "eu pot", de unde-atata spaima, de unde-atata deprimare, deznadejde, cadere, de ce traim cu pastile, cu televizorul, cu internetul, sau cu paharul, sau...

Nu-i de mirare ca exista atata durere in vremurile din urma: niciodata ca pana acum, in ultimii 100 de ani (de la inventarea mj. de comunicare in masa), subconstientul (si chiar inconstientul) oamenilor n-a fost mai expus: mai ademenit sa iasa la suprafata, mai ridicat in slavi, mai lovit, mai mangaiat, mai vulnerabilizat, mai traumatizat,mai "entuziasmat", mai "eliberat", mai... im-puternicit....

Puterea noastra sta in slabiciunea noastra, si slabiciunea noastra se transforma in puterea noastra

Subconstientul vine de 100 de ani la suprafata, cu durerile tuturor, ca o maree. Si-atunci apare si "cel" care vrea sa-ti aline durerea... pentru ca poate...
Si-apoi, te-nvata sa faci chiar tu asta, pentru ca-ti da "putere"... asupra durerii ....
si-n final, ajungi sa traiesti doar pentru a-ti procura o astfel de "putere", sub o forma sau alta ...


... dar: "nu va temeti", spunea Parintele Arsenie Boca, "asta va fi burta lor moale"

_________________________
Ioan Ianolide - Progresismul*
http://ioanianolide.wordpress.com/2013/03/13/era-tehnologica-si-vitelul-de-aur/












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu