joi, 31 octombrie 2013

Credinta - in raport cu internetul, media si tehnologiile


Nu stiu sa fi trait o patima mai adanca (si mai potrivnica lui Dumnezeu) decat dependenta de internet (si derivatele din progresul tehnologic), care au invadat timpul din urma al vietii noastre, al tuturor.
E posibil s-o fi invins intre timp; am aplicat si eu ideea ca nimic nu e rau in sine (exista rau "in sine" ...?), ci rau e ceva care este in tine si care se foloseste rau de acel lucru din lume.
Incercand sa inteleg mecanismul acestei dependente, l-am studiat pe cel al dependentei de televizor, pt. ca e singura dependenta de "progres" care nu ma stapaneste deloc;
Ce-am inteles eu e ceva ce nu regasesc in nicio scriere legata de dependenta de internet si tehnologii;
eu cred ca dependenta de noile tehnologii foloseste cel mai mult faptul ca ne place puterea - "iubirea de stapanire"

Restul motivatiilor, cum ca internetul, televizorul etc, ne aduc informatii noi, ca ne usureaza accesul la informatii, etc, sunt doar derivate din cauza de mai sus; cel mai important este ca tehnologiile livreaza aproape instantaneu "plata" lor, adica placerea puterii, endomorfine pt. creier;
in mod secundar, accesibilitatea acestei puteri e foarte rapida, sentimentul puterii devine cel mai usor de obtinut :

puterea - beneficiul psihologic principal care te face sa investesti timp in internet - nu mai vine tarziu, nu mai e amanata sau incerta: plata e sigura si ti se livreaza instantaneu.


cred ca toti iubim puterea.


Unul singur nu a iubit puterea






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu